ارتباط محتوايي (content relevancy) چيست؟
ارتباط محتوايي (content relevancy) چيست؟
ارتباط محتوا براي نشان دادن ارتباط يک صفحه وب با يک عبارت يا موضوع جستجو استفاده مي شود.
مرتبط بودن موضوع براي بهينه سازي موتورهاي جستجو از اهميت بالايي برخوردار است. اساساً، هرچه متن يا محتواي يک صفحه با پرس و جوي جستجو مطابقت بيشتري داشته باشد، احتمال اينکه رتبه خوبي داشته باشد بيشتر است.
بنابراين، ارتباط محتوا را ميتوان در ميان عوامل رتبهبندي که گوگل براي ارزيابي يک وبسايت در فهرست خود استفاده ميکند، به حساب آورد.
تعريف اصطلاح ارتباط محتوا
اين اصطلاح اهميت اطلاعات موجود در يک وب سايت را در رابطه با يک جستجوي جستجو توصيف مي کند. معيارهاي ارتباط هم عناصر محتوا مانند متن قابل مشاهده و هم تصاوير يا ويديوها هستند. علاوه بر اين، عناصر متا مانند عنوان، توضيحات متا و تگ alt نيز براي ايجاد ارتباط استفاده مي شوند.
ارتباط محتوا با ارتباط موضوع متفاوت است زيرا به معني اشاره دارد و نه در درجه اول به پيوند بين وب سايت ها.
ارتباط محتوا براي موتورهاي جستجو به چه معناست؟
با هر پرس و جوي جستجو، موتورهاي جستجو بررسي مي کنند که کدام وب سايت از فهرست مي تواند به بهترين وجه نيازهاي کاربر را برآورده کند. الگوريتمها تعيين ميکنند که وبسايتهاي موجود در فهرست چقدر با جستجوي وب کاربر مطابقت دارند.
در عين حال، ويژگي هاي هر وب سايت مانند سرعت بارگذاري، تنظيمات فني، نوع و محدوده پيوند و ارتباط محتوا نقش دارند. رتبه بندي نتايج جستجو در نهايت از روي اين فرآيندهاي مبتني بر الگوريتم تعيين مي شود.
در يک مفهوم کلي، ارتباط نشان دهنده اهميتي است که چيزي با آن رتبه بندي مي شود. در بخش فناوري اطلاعات، اصطلاح مربوط به اهميت يک سند ديجيتال در رابطه با يک درخواست جستجو را توصيف مي کند. اينها مي توانند موتورهاي جستجوي ساده براي وب سايت ها و همچنين جستجوهاي پيچيده مانند جستجوي وب مهدي نجاري باشند.
متون مناسب براي موتورهاي جستجو مانند گوگل از اهميت بالايي برخوردار است. از اين گذشته، نتايج جستجو بايد تا حد امکان با پرس و جوهاي مختلف جستجوي کاربر مطابقت داشته باشد.
هدف يک تجربه کاربري رضايت بخش است. اين هدف لزوماً نوع دوستانه نيست، زيرا ارائه دهندگان موتورهاي جستجو نيز شرکت هاي تجاري هستند که مي خواهند با تبليغات پولي در صفحات نتايج جستجو نيز کسب درآمد کنند. هرچه ارتباط بين جستجو و نتيجه دقيق تر باشد، اعتماد کاربران به اين نتايج بيشتر مي شود.
معيارهاي ممکن براي تعيين ارتباط محتوا
ميزان مناسب بودن محتواي يک وب سايت براي جستجو را مي توان بر اساس جنبه هاي مختلف تعيين کرد:
- زبان محتوا: همان نسخه زبان پرس و جو و محتواي وب سايت مبناي ارتباط است. براي تخصيص واضح محتوا به يک زبان يا منطقه، استفاده از ويژگي hreflang ايده خوبي است.
- پيکره متن: در اين زمينه مهم است که معناي متون چقدر با جستجو مطابقت دارد.
- عنوان صفحه: موضوع اصلي وب سايت و بنابراين يک معيار مهم مرتبط بودن را مي توان با عنوان صفحه ايجاد کرد.
- تصاوير و گرافيک: تصاوير از اطلاعات متني پشتيباني مي کنند و مي توانند مرجع را تقويت کنند.
- مرجع محلي: در اين مورد مهم است که مثلاً از اصطلاحاتي استفاده شود که متناسب با يک منطقه خاص باشد.
Searchmetrics چگونه ارتباط محتوا را محاسبه مي کند؟
Searchmetrics همچنين content relevancy را محاسبه مي کند - هم براي امتياز محتوا در SCE و هم براي تجزيه و تحليل عوامل رتبه بندي.
روش هاي اندازه گيري اين پيمايش از جمله بر استفاده از پيکره هاي زباني و درک روابط معنايي بين کلمات از طريق فاصله در قالب بردار استوار است. به عنوان مثال، عبارت جستجو و محتوا را مي توان به طور جداگانه براي ارزيابي معنايي يک متن ارزيابي کرد.
از اين طريق مي توان براي متون کامل امتيازي تعيين کرد که ارتباط متن را در رابطه با عبارت جستجو / موضوع مورد استفاده تعيين مي کند. هرچه اين امتياز مرتبط بيشتر باشد، محتواي صفحه/هاي فرود تحليل شده براي عبارت جستجوي مربوطه مرتبط تر است.
اهميت ارتباط محتوا براي بهينه سازي موتورهاي جستجو
ارتباط محتوا نقش تعيين کننده اي دارد، به ويژه در بهينه سازي روي صفحه به عنوان بخشي از بهينه سازي موتور جستجو. افزايش اهميت محتوا براي کلمات کليدي انتخاب شده يکي از وظايف اصلي در اين قسمت از سئو است.
موقعيت يک کلمه کليدي را مي توان به سادگي با تطبيق محتوا در يک صفحه اينترنتي، به عنوان مثال در يک دسته يا در يک مقاله، بهبود بخشيد. در اين زمينه، اصطلاح محتواي “کل نگر” بارها و بارها استفاده مي شود. اين محتوا به طور کلي يک موضوع را پوشش ميدهد و با ارائه راهحلهايي براي نيازهاي مرتبط با جستوجو، ارزش افزوده قابل توجهي را به کاربران ارائه ميدهد.
ارتباط محتوا به عنوان يک فاکتور رتبهبندي مهم است، اما در نهايت يکي از صدها عاملي است که الگوريتمهاي گوگل از آن استفاده ميکنند. تنها تعامل همه عوامل زمينه را براي موقعيت هاي خوب در نتايج جستجو ايجاد مي کند.
يک مثال کوتاه براي نشان دادن: محتواي يک وب سايت مي تواند بسيار مرتبط با موضوع باشد. اگر صفحه زمان زيادي براي بارگيري طول بکشد و براي موبايل بهينه نشده باشد، احتمالاً رتبه خوبي در SERPهاي تلفن همراه نخواهد داشت.
https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post494200782 /
https://app.box.com/s/6cxg6x829t68brp1pw8rqj9m2n2xn7qh
https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/c61f1a78e76
https://www.pearltrees.com/daxid609/faheem-khatri4/id54939631/item456227596